Săptămâna Europeană a Mobilităţii la Brașov

Category: Știri

Săptămâna Europeană a Mobilităţii este un eveniment anual, concentrat pe teme legate de Mobilitate Urbană Durabilă. Acesta se desfăşoară cu sprijinul Directoratului General pentru Mediu şi Transport al Comisiei Europene. Scopul campaniei, care are loc în perioada 16-22 septembrie în fiecare an, este de a încuraja autorităţile locale să introducă şi să promoveze măsuri în domeniul transportului durabil, dar şi să motiveze cetăţenii să aleagă metode alternative de transport, în defavoarea utilizării autoturismului personal.

Campania culminează cu evenimentul „În Oraş fără Maşină!”, care se desfăşoară încă din anul 2000 şi care are în vedere stabilirea unei zone dedicate exclusiv pietonilor, cicliştilor, sau transportului public, pentru cel puţin o zi (ex.: cu o oră înaintea şi o oră după orele obişnuite de program). Municipiul Braşov a organizat în trecut două ediţii ale acestui eveniment, în 2006 şi 2007. Şi în 2011, Municipiul Braşov s-a implicat activ în această campanie, prin cursuri şi activităţi legate de transportul durabil, organizate în 11 grădiniţe.

Tematica anului 2014 este „Străzile noastre, alegerea noastră”, făcând posibilă încadrarea sub egida „Săptămânii Mobilităţii Europene” a unor evenimente realizate în parteneriat «Primăria Municipiului BraşovRegia Autonomă De Transport BraşovAgenţia Pentru Managementul Energiei Şi Protecţia Mediului Braşov».

16.09.2014 – Lansare mini flotă troleibuze
Locaţie: Municipiul Braşov
Public ţintă: Cetăţenii Municipiului Braşov
Descriere: Lansare mini flotă – 10 troleibuze.

19-20.09.2014 – Marcare Ziua Europeană a Troleibuzului
Locaţie: Strada Poienelor
Tematică: Eveniment „Ziua Ușilor Deschise”, prezentarea unui troleibuz nou achiziţionat
Public ţintă: Copii cu vârste între 9 şi 11 ani
Descriere: Reprezentanţii RAT Braşov vor oferi detalii tehnice despre principiile de funcţionare, importanţa transportului ecologic etc.

22.09-03.10.2014 – Lansare campanie Traffic Snake Game Braşov/Oscar Șarpele Hoinar
Locaţie: 8 şcoli din Municipiul Braşov (Colegiul Tehnic „MIRCEA CRISTEA”, Liceul „ANDREI MUREŞANU”, Liceul cu Program Sportiv, Şcoala Gimnazială Nr. 2 „DIACONU CORESSI”, Şcoala Gimnazială Nr. 6 „IACOB MUREŞIANU”, Şcoala Gimnazială Nr. 9 „NICOLAE ORGHIDAN”, Şcoala Gimnazială Nr. 25, Şcoala Gimnazială Nr. 30.)
Tematică: Campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport public, la și de la școală
Public ţintă: Elevii din şcolile primare
Public general: Cadre didactice şi părinţii elevilor implicaţi
Descriere: Campania face parte din proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia „Oraşe Energie România”. Campania constă într-un joc simplu şi eficient, creat pentru elevi pentru a-i încuraja să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport public, atunci când se deplasează la şi de la şcoală.

Aceste 3 acţiuni vor fi promovate în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii (www.mobilityweek.eu) şi în cadrul secţiunii dedicate Mobilităţii Urbane Durabile (www.dotherightmix.eu). În acest sens, Municipiul Braşov a semnat Carta Europeană a Mobilităţii, ediţia 2014, pentru transmiterea acestor angajamente către Coordonatorii Europeni ai campaniei.

Translate »